منتدى مسيحى عام
هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.

منتدى مسيحى عام

الرئيسيةأحدث الصورالتسجيلدخول

قصة وااااااااقعية ذات هدف (( فنانين على السقالات ))

كاتب الموضوعرسالة
Admin
Admin
Admin

المساهمات : 62

قصة وااااااااقعية ذات هدف (( فنانين على السقالات )) Empty
مُساهمةموضوع: قصة وااااااااقعية ذات هدف (( فنانين على السقالات ))   قصة وااااااااقعية ذات هدف (( فنانين على السقالات )) Emptyالخميس أبريل 30, 2015 7:41 pm

.
.
.
مرة كان فيه 2 فنانين بيرسموا فى القبة بتاعة كاتدرائية القديس بولس تقريبا فى لندن
وكانوا طبعا واقفين على سقالات عالية اوى علشان توصلهم للقبة
فكان واحد منهم مُعجب أوى برسمة ومبهور بيه فكان كل ما يرسم جزء يرجع ورى علشان يشوف الرسمة من على بُعد فيبان جمالها اكتر
.
وكان كل شوية يرجع لورى يرجع لورى علشان يبص على الرسمة لحد ما بقى خلاص على أخر السقالة مافاضلش منها إلا تقريباً شبرين بس
وزميلة اللى قريب منه على سقالة تانية متصلة بيه شاف الوضع ده فأرتعب لأن زميلة على حافة الهاوية ففكر كده وقال أنا لو ناديت عليه ممكن يتخض ويقع ولو سبته برضو هايفضل يرجع ويقع
فعلى طول ربنا ارشده . فراح للرسمة بتناعة زميلة ومسك فرشة الألوان وشغبط على جزء من اللى رسمة
وعندما رأى زميلة اللى عملو ده طلع لقدام وجرى عليه وقالو ايييييه اللى انت عملته داااااااااا
فقالو انا عملت كده علشان انقذ حياتك . قالو ازاى يعنى . فقالو انت من كتر انشغالك بالرسمة بتاعتك فضلت ترجع لورى ترجع لورى لحد ما بقيت على حافة السقالة ولو انا سبتك كنت هاتقع من العلو المخيف ده ولو صرخت وحذرتك كنت برضو هاتتخض وتقع علشان كده انا لما لغبطلك الرسمة بتاعتك انت طلعت لقدام وبقيت فى امان
فأنحنى هذا الشخص لزميلة ليقبل رجلية علشان انقذ حياتة
-----------------------------------------------------------------------
الانسان أحيانا بينشغل فى الحياة بمال او بشهوة او بشخص
وتوصل درجة الانشغال دى بأنه ينسى خلاص نفسة ونتيجة ده انه يرجع لورى يرجع لورى لحد ما يبقى على حافة الهاوية ولكن
ربنا من محبتة ليه ياخد منه الانشغال ده والانسان يززززززززعل ويقول ليييييه يارب عملت كده ليه خسرتنى ليه أخدت منى فلان ليه ضيعتلى متعتى فربنا يقوله يا حبيبى انت بسبب الحاجة دى كنت هاتهلك فأنا عملت كده علشان تنتبه شوية لخلاص نفسك
http://http//bible.forumegypt.ne:t

قصة وااااااااقعية ذات هدف (( فنانين على السقالات ))
صفحة 1 من اصل 1